Saturday 29 June 2013

PUAS DAN YAKIN MENGHADAP ILAHI





Tidak kira apa jenis apa Islam kita, cuba pilih mana satu status Islam kita (status-status):



1.       Aku Islam baka sebab aku ikut apa yang ibu bapaku suruh.
2.       Aku faham Islam sikit-sikit, sebab aku ada belajar agama di sekolah
3.       Aku faham Islam, aku memondok (belajar di pondok)
4.       Aku faham Islam aku ikut Tarekat Naqsabandiah/Qadiriah/Chistiah/Samaniah/……..
5.       Aku aku ada ijazah/sarjana/kedoktoran Islam …….. syariah/Usuluddin/Tasawuf/Sejarah/Tasawwur … …. Islam ….
6.       Aku ASWJ…Hanafi/Maliki/Syafie/hambali
7.       Aku Salafi/Wahabi
8.       Aku pejuang Islam melalui Umno Wasatiah/Pas/Keadilan/Abim/…..
9.       Aku Syiah Jaafariah/Ithna Asyara/Ahlul Bait/…
10.   Aku pecinta Islam mana salah aku nasihatkan
11.   Aku ….
12.   Ak….
13.   A…….

Status Umat Islam Hari Ini amat membanggakan. 2 billion dari pada 7 billion kurang dari satu pertiga penduduk dunia.

Ada yang saling menghormati saudara seIslam, SeIman ………………
Tak kurang yang bertegang leher, bertegang pena, malah bertegang pedang atas nama kebenaran masing-masing….

Ketika runtuh Khulafah Bani Uthmaniah ‘Abdul Majid II (tahun 1340-1342 H/1922-1924 M).  Umat Islam terkebil-kebil tidak bersisa.  Tiba-tiba muncul Negara Si Salman AlFarisi .... meledak Revolusi, Tertubuh Republik Islam .......... Ramai saudara Islam tumpang senyum dan bangga. Tetapi belum menjangkau separuh abad tak capai 3 dekad pun ... kita boikot barangan Iran kerana dia Syiah, Syiah bunuh Sunni Di Syiria...
Tuan-tuan .... Ada satu lagi titik persamaan untuk memadamkan Malapetaka Barah, dendam kesumat, ghariban, gharibah ini! Ada satu ada satu lagi formula pesan Wasiat ArRasul Allah Azza Wajaj. Untuk para Mustad’afin.

Walau dunia tinggal sehari sebelum kiamat akan Tuhan bangkitkan..........ALMAHDI !!!

Malangnya ada begitu ramai yang mengaku almahdi ..... akhirnya ALMAHDI juga dibenci.
Baik kita borong semua almahdi palsu, biar orang lain yang tunggu ALMAHDI kita nompang tui. Susah nak mengenal ALMAHDI, dengar-dengar kitab ilmuan ASWJ  sahaja ada 187 buah kitab menceritakan ALMAHDI, itu belum kitab syiah yang berbangga ALMAHDI dari ahli baitu ikutan mereka. Tak ada masa.
Ada yang cerdik sedikit berkata sahabat ALMAHDI hanya 313 dari seluruh dunia dan pengikutnya.10,000.
10,000/2,000,000,000 baru 0.0005% … payah kita. Belum dinisbahkan pada penduduk dunia.

Wallahu A’lam.

No comments:

Post a Comment