Saturday 11 October 2014

Khutbah Kisah Pertemuan Dengan Imam Al-Mahdi (as)

Bertemu Imam Al Mahdi (as)
Artikel dari WordPress Ahmad Al-Hassan

Baqiyat Allah

Khutbah Kisah Pertemuan Dengan Imam Al-Mahdi (as)


بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Pengasihani,

اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُّعْرِضُونَ ﴿١ مَا يَأْتِيهِم مِّن ذِكْرٍ مِّن رَّبِّهِم مُّحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ ﴿٢ لَاهِيَةً قُلُوبُهُمْ ۗ وَأَسَرُّوا النَّجْوَى الَّذِينَ ظَلَمُوا هَلْ هَـٰذَا إِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ ۖأَفَتَأْتُونَ السِّحْرَ وَأَنتُمْ تُبْصِرُونَ ﴿٣ قَالَ رَبِّي يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِي السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿٤ بَلْ قَالُوا أَضْغَاثُ أَحْلَامٍ بَلِ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ شَاعِرٌ فَلْيَأْتِنَا بِآيَةٍ كَمَا أُرْسِلَ الْأَوَّلُونَ ﴿٥﴾مَا آمَنَتْ قَبْلَهُم مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا ۖ أَفَهُمْ يُؤْمِنُونَ ﴿٦ وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِي إِلَيْهِمْ ۖ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴿٧ وَمَا جَعَلْنَاهُمْ جَسَدًا لَّا يَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَمَا كَانُوا خَالِدِينَ ﴿٨ ثُمَّ صَدَقْنَاهُمُ الْوَعْدَ فَأَنجَيْنَاهُمْ وَمَن نَّشَاءُ وَأَهْلَكْنَا الْمُسْرِفِينَ ﴿٩ لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُكُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿١٠ وَكَمْ قَصَمْنَا مِن قَرْيَةٍ كَانَتْ ظَالِمَةً وَأَنشَأْنَا بَعْدَهَا قَوْمًا آخَرِينَ﴿١١ فَلَمَّا أَحَسُّوا بَأْسَنَا إِذَا هُم مِّنْهَا يَرْكُضُونَ ﴿١٢ لَا تَرْكُضُوا وَارْجِعُوا إِلَىٰ مَا أُتْرِفْتُمْ فِيهِ وَمَسَاكِنِكُمْ لَعَلَّكُمْ تُسْأَلُونَ﴿١٣ قَالُوا يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ ﴿١٤ فَمَا زَالَت تِّلْكَ دَعْوَاهُمْ حَتَّىٰ جَعَلْنَاهُمْ حَصِيدًا خَامِدِينَ ﴿١٥ وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ ﴿١٦ لَوْ أَرَدْنَا أَن نَّتَّخِذَ لَهْوًا لَّاتَّخَذْنَاهُ مِن لَّدُنَّا إِن كُنَّا فَاعِلِينَ ﴿١٧ بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ ﴿١٨

{Telah dekat kepada manusia hari menghisab segala amalan mereka, sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling (daripadanya). * Tidak datang kepada mereka suatu peringatan dari Tuhan mereka, melainkan mereka mendengarnya, sedang mereka bermain-main, * (lagi) hati mereka dalam keadaan lalai. Dan mereka yang zalim itu merahasiakan pembicaraan mereka: "Orang ini tidak lain hanyalah seorang manusia (jua) seperti kamu, maka apakah kamu menerima sihir itu, padahal kamu menyaksikannya?" * Berkatalah dia (kepada mereka): "Tuhanku mengetahui semua perkataan di langit dan di bumi dan Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui". * Bahkan mereka berkata (pula): "(ia adalah) mimpi-mimpi yang kalut, malah diada-adakannya, bahkan dia sendiri seorang penyair, maka hendaknya ia mendatangkan kepada kita suatu mukjizat, sebagai-mana rasul-rasul yang telah lalu di-utus". * Tidak ada (penduduk) suatu negeripun yang beriman yang Kami telah binasakannya sebeIum mereka; maka apakah mereka akan beriman? * Kami tiada mengutus rasul rasul sebelum kamu, melainkan beberapa orang-laki-laki yang Kami beri wahyu kepada mereka, maka tanyakanlah olehmu kepada orang-orang yang berilmu, jika kamu tiada mengetahui. * Dan tidaklah Kami jadikan mereka tubuh-tubuh yang tiada memakan makanan, dan tidak (pula) mereka itu orang-orang yang kekal. * Kemudian Kami tepati janji kepada mereka. Maka Kami selamatkan mereka dan orang-orang yang Kami kehendaki dan Kami binasakan orang-orang yang melampaui batas. * Sesungguhnya telah Kami turunkan kepada kamu sebuah kitab yang di dalamnya terdapat sebab-sebab kemuliaan bagimu. Maka apakah kamu tiada memahaminya? * Dan berapa banyaknya (penduduk) negeri yang zalim yang teIah Kami binasakan, dan Kami adakan sesudah mereka itu kaum yang lain (sebagai penggantinya). * Maka tatkala mereka merasakan azab Kami, tiba-tiba mereka melarikan diri dari negerinya. * Janganlah kamu lari tergesa-gesa; kembalilah kamu kepada nikmat yang telah kamu rasakan dan kepada tempat-tempat kediamanmu (yang baik), supaya kamu ditanya. * Mereka berkata: "Aduhai, celaka kami, sesungguhnya kami adalah orang-orang yang zaIim". * Maka tetaplah demikian keluhan mereka, sehingga Kami jadikan mereka sebagai tanaman yang telah dituai, yang tidak dapat hidup lagi. * Dan tidaklah Kami ciptakan Iangit dan bumi dan segala yang ada di antara keduanya dengan bermain-main. * Sekiranya Kami hendak membuat sesuatu permainan, tentulah Kami membuatnya dari sisi Kami. Jika Kami menghendaki berbuat demikian, (tentulah Kami telah melakukannya). * Sebenarya Kami melontarkan yang hak kepada yang batil lalu yang hak itu menghancurkannya, maka dengan serta merta yang batil itu lenyap. Dan kecelakaanlah bagimu disebabkan kamu mensifati (Allah dengan sifat-sifat yang tidak layak bagi-Nya).} [Al-'Anbyāk 21:1-18]

Di makam kedua-dua Imam, Al-Hadi dan Al-'Askari, adalah merupakan pertemuan pertama saya dengan Imam Al-Mahdi di Dunia Nyata ini. Dan dalam pertemuan ini, saya mengenali Imam Al-Mahdi dan pertemuan ini terjadi beberapa tahun yang lalu. Selepas pertemuan ini, saya mempunyai banyak pertemuan lagi dengannya (as), dan dia telah memberitahu dan menjelaskan kepada saya banyak perkara.

Tetapi dia tidak perintahkan supaya menyampaikan sebarang risalah (dakwah) kepada sesiapa pun ketika itu, tetapi beliau mengarahkan saya supaya saya berakhlak dan taat dan supaya saya mencapai makam Akhlak Ilahiyah. Dan dia memberkati saya pengetahuan-pengetahuan dan memberitahu saya mengenai kesilapan dan kesalahan yang serius di Hauzah Najaf pada masa itu, sama ada kesilapan-kesilapan pengetahuan, kesilapan amalan, social, politik atau ekonomi. Atau sama ada ia adalah kemerosotan beberapa simbol-simbol Hauzah ini dan proses ini adalah sangat menyakitkan saya.

Kerana ia mewakili keruntuhan tembok terakhir yang saya fikir mewakili kebenaran di dunia ini. Bagi saya ia mewakili kerosakan Garam, kerana semua yang rosak boleh diperbaiki dengan Garam tetapi bagaimana pula jika Garam pula yang rosak? Ia adalah satu proses yang menyakitkan, menyedihkan dan menakutkan, dan itu semua berlaku dalam masa yang sama, Imam membuat saya melihat Penindasan, Kezaliman dan Kerosakan.

Dan dia meninggalkan saya untuk berhadapan dengan semua ini tanpa mengetahui apa yang perlu dilakukan. Patutkah saya kembali ke tempat dari mana saya datang? Satu soalan yang setiap kali saya tanyakan kepada diri sendiri, jawapannya adalah bahawa saya kini telah menjadi orang asing di tengah-tengah Hauzah Najaf. Dengan apa yang saya tahu mengenai kebenaran, bagaimana boleh saya tidak melakukannya walaupun menjadi orang asing kepada manusia di dunia ini?

Masa telah berlalu, begitulah hari-hari dan bulan-bulan sehingga Allah menghendaki saya bertemu dengan Imam lagi dan kali ini dia menghantar saya ke Hauzah di Najaf, supaya saya boleh mencadangkan apa yang Imam beritahu kepada saya untuk sekumpulan kecil Pelajar Hauzah. Jadi saya melihat ia penting untuk pergi ke pertemuan ini walaupun ia singkat kerana pertemuan ini mewakili detik bersejarah dalam hidup saya kerana ia adalah kali pertama Imam Mahdi (as), mengarahkan saya bekerja untuknya secara umum di Hauzah Najaf.

Kepada orang-orang yang memuliakannya beribu-ribu ucapan dan salam.

Dan kisah pertemuan ini adalah, bahawa pada suatu hari saya sedang tidur dan dalam tidur saya, saya melihat satu rukya (mimpi). Bahawa Imam Mahdi berdiri berhampiran Makam Al-Syed Muhammad, saudara (abang/adik) Imam Ali 'Askari (as). Dan dia mengarahkan saya supaya bertemu dengannya dan selepas itu saya bangun, ia adalah pukul 2 pagi, dan saya solat 4 Rakaat Solat Malam, kemudian saya masuk tidur dan melihat satu lagi rukya (mimpi) yang juga terdapat Imam Mahdi di dalamnya meminta untuk berjumpa dengan saya. Dan saya bangun dan waktu itu adalah pukul 4 pagi lalu saya selesaikan Solat Malam saya dan kemudian solat Fajr (Subuh).

Kemudian selepas dua hari dari rukya (mimpi) itu, saya pergi ke Samara di mana saya bertemu (ziarah) kedua-dua Imam Al-Hadi dan Al-Askari (as). Kemudian saya kembali ke tempat di mana saya bertemu (ziarah) Al-Syed Muhammad (as) dan kemudian saya pergi ke Baghdad di mana saya bertemu (ziarah) Imam Kazim dan Al-Jawad (as​​), kemudian saya pergi ke Karbala di mana saya bertemu (ziarah) Imam Al-Hussein dan para syuhada (as). Dan saya bertemu dengan Imam Mahdi pada waktu malam di Makam Imam Al-Hussein (as). Kemudian saya bertemu lagi dengan Imam Mahdi pada waktu pagi di Maqam Imam Mahdi, yang terdapat di Karbala di hujung Jalan Khidra.

Oleh itu, kami berdua duduk di Maqam, yang hampir tiada orang, kecuali khadam (penjaga makam) yang berdiri di kawasan solat perempuan jauh dari kami.

Peristiwa ini, adalah pada hari ke-30 Bulan Sya3ban, tahun 1420 Hijrah (7, Disember, 1999), dan saya kembali selepas pertemuan ini, kemudian berpuasa pada bulan Ramadan dengan limpah kurnia dari Allah. Kemudian pada akhir bulan Ramadan saya menuju ke Najaf supaya saya boleh mencadangkan apa yang saya telah ketahui, maka perbualan menjadi hangat antara saya dan beberapa orang pelajar. Dan akibatnya telah memutuskan hubungan dengan sebahagian daripada mereka dan sejumlah dari mereka yang berbeza pendapat dengan orang lain daripada mereka pula. Dan beberapa orang yang bersetuju dengan saya tidak membantu saya sehingga berlalu hari-hari dan bulan-bulan dan hampir 3 tahun berlalu tanpa sebarang penyokong pada saya dari pelajar Hauzah. Dan memang terdapat beberapa orang yang bersetuju dengan saya mengenai masalah kewangan dalam Hauzah dan dari sini gerakan untuk membetulkan masalah kewangan ini bermula.

Tetapi ia tidak menyebabkan Pemulihan-pemulihan sebenar, beberapa dasar dari beberapa Marja3 berkaitan dengan wang telah diubah tetapi ia hanyalah perubahan kecil yang hampir tidak ada perkata yang sesuai untuk menyebutnya. Dan banyak para ulamak kekal sama keadaannya dan hasilnya masyarakat penuh dengan orang yang mengalami penyakit yang lapar jasmani dan rohnya. Dan tidak ada orang yang berusaha untuk mengubah keadaan tersebut sehinggalah beberapa bulan kemudian hubungan saya dengan Imam Mahdi (as) mula ditunjukkan. Iaitu bahawa saya seorang Rasul (utusan) yang diutus olehnya dan proses ini tidak melalui pengumuman hanya pada saya sahaja. Sebaliknya satu kumpulan pelajar Hauzah mendengar dan melihat (rukya) di Kerajaan-kerajaan Langit (Malakut) yang mengesahkan perkara ini kepada mereka. Sebahagian mereka mengenali saya dan ada yang tidak mempunyai hubungan dengan saya tetapi mereka masih tetap berbai3ah kepada saya. Dan saya memberi amaran kepada mereka tentang betapa sukarnya perkara ini dan memberitahu mereka bahawa mereka akan berpaling dari saya dan meninggalkan saya sebagaimana penduduk Kufah meninggalkan Muslim bin Aqil, tetapi mereka tetap berbai3ah (berjanji setia) untuk berkhidmat kepada saya dengan diri, wang dan anak-anak mereka kerana mereka sendirilah yang mengakuinya walaupun saya tidak meminta sesuatu daripada mereka.

Itu adalah pada Bulan Jamadi Tahun 1423 Hijriah (Ogos 2002), dan selepas itu ramai pelajar Hauzah berbai3ah kepada saya, namun kemudian datang kepada mereka sesuatu yang menakutan kerana kuasa-kuasa (tekanan) Saddam mula datang ke atas saya lalu mereka berundur dari ikrar dan sumpah mereka. Kemudian setiap individu dan kumpulan mencari alasan untuk berundur dari ikrar mereka dan suatu dakwaan dibuat untuk menuduh saya. Tetapi akhirnya mereka bersetuju atas dua perkara. Pertama menuduh saya sebagai ahli sihir besar, dan tuduhan kedua ialah saya mengawal jin dan menggunakan mereka dan memberi mereka bekalan untuk mengawal mereka. Oleh itu, saya kembali ke rumah selepas kumpulan itu berpecah dan tiada yang kekal dengan saya kecuali beberapa orang pelajar Hauzah dan beberapa orang yang beriman.

Dan pada tahun 1424 H dan pada bulan Jamadi Al-Awwal, datang kepada saya sekumpulan orang yang beriman dan mereka memperbaharui bai3ah mereka kepada saya, dan mereka membawa saya keluar dari rumah saya dan Dakwah telah dimulakan semula. Dan pada dua hari terakhir bulan Ramadan pada tahun 1424 tahun Hijrah ini (pada bulan November 2004) Imam Mahdi (as), mengarahkan saya untuk menyeru penduduk Bumi keseluruhannya dan setiap satu yang berkaitan dengan arahan-arahan kepada mereka yang datang dari Imam Mahdi.

Dan pada hari yang ketiga bulan Syawal Imam Mahdi (as), memerintahkan saya untuk mengumumkan Revolusi (Islah) terhadap penindas (penzalim) dan untuk mengorak langkah dan supaya dengan secepat mungkin saya menyeru (berdakwah) orang ramai untuk menyokong kepada Kebenaran dan orang beriman dan untuk melaksanakan Kebenaran demi meninggikan kalimah "La Ilaha Illa Allah - Tidak ada Tuhan melainkan Allah" kerana sesungguhnya kalimah Allah adalah yang tertinggi! Sesungguhnya kalimah Allah adalah yang tertinggi! Sesungguhnya kalimah Allah adalah yang tertinggi dan perkataan orang-orang kafir adalah Terendah! Jadi tolonglah Allah dan Dia akan menolong kamu dan meneguh (menetapkan) pendirian kamu.

Tiadakah penolong pada agama Allah?
Tiadakah pendokong pada Al-Qur'an?
Tiadakah penolong pada Khalifah Allah?
Tiadakah penolong Allah?

Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan beramal soleh bahawa Dia akan menjadikan mereka mewarisi bumi sebagaimana Dia dijanjikan kepada orang-orang yang sebelumnya, dan memberi mereka memahami agama yang Dia buktikan kepada mereka dan untuk menjual (menukarkan) ketakutan mereka dengan keamanan dan keselamatan. Untuk menyembah-Ku (Allah) itu dan tidak menyekutukan Aku dengan sesuatu dan sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, sesungguhnya mereka adalah orang yang melampaui batas.

Dan saya tidak menunggu sokongan (Pertolongan) para ulamak tetapi bagaimana saya boleh menunggu dan mengharapkan pertolongan para ulamak jika Imam Al-Shadiq (as), dalam lebih daripada satu hadith beliau mengesahkan bahawa kebanyakan mereka akan menentang Imam Mahdi (as), dengan gigi dan lidah mereka dan menunjukkan bahawa jika perkara itu menjadi pasti (berlaku) dia menyebut 70 orang Ulamak Besar dan 3,000 orang daripada Ulamak Kecil.

Bagaimana saya boleh menunggu sokongan mereka apabila Imam Al-Shadiq (as), berkata, "Allah akan menyokong perkara ini dengan orang yang tidak mempunyai kebijaksanaan. Dan jika perkara ini sampai pada hari ini, orang yang ditetapkan setelah menyembah berhala boleh keluar daripadanya."

Dan berhala-berhala seperti yang dikatakan Imam Al-Shadiq (as) adalah Ulamak tidak beramal kerana tidak ada berhala pada zaman Imam Al-Shadiq (as), kecuali Abu Hanifah dan orang-orang sepertinya.

Dan dia, (Al-Shadiq (as)), berkata, "Dan jika Qaim muncul, orang-orang yang melihat diri mereka sebagai pemegang perkara ini akan keluar daripadanya. Tetapi orang-orang yang seperti para penyembah Matahari dan Bulan akan masuk ke dalam perkara ini (iaitu mereka menjadi penyokong Mahdi)."

Dan orang-orang yang tidak menyokong Al-Qa'im (as), adalah para ulamak yang tidak beramal walaupun orang menjangkakan bahawa mereka adalah penyokong Al-Qa'im (as). Dan bagaimana saya boleh mengharapkan sokongan dari para ulamak tersebut apabila Imam-imam telah mengatakan bahawa ulamak yang bersalah menyebabkan umat bertelingkah dan berpecah.

Dan dari Amir Al-Mukminin Ali (as) berkata, "Wahai Malik, apa kamu akan lakukan jika Syiah tidak bersetuju (bersatu) seperti ini (dan beliau menyilangkan jarinya)?" Lalu dia berkata, "Wahai Amir Al-Mukminin, tidak ada yang baik padanya." Imam Ali (as) berkata, "Semua yang baik adalah kemudiannya, kerana Al-Qa'im muncul dan akan keluar membentangkan tujuh puluh orang-orang yang berdusta atas Allah dan Rasul-Nya. Dan dia membunuh mereka dan Allah akan menghimpunkannya atas satu perkara."

Mereka berdusta terhadap Allah dan Rasul-Nya bahkan ia adalah ulamak yang tidak beramal.

Imam Al-Shadiq (as), berkata, "Yang demikian itu apabila berlaku  Istidar Al-Falak dan dikatakan dia mati atau dia terkorban di mana-mana lembah yang dia lalui." Dan ia bertanya, "Apakah Istidar Al-Falak?" Lalu ia dijawab, "Apabila Syiah tidak bersetuju (bersatu) kalangan mereka."

Kerana itulah sesetengah ulamak Syiah telah berkata hari ini dengan mengatakan bahawa tidak akan berakhir Ghaib Kubra dan tiada siapa yang akan menjumpainya. Pada hakikatnya mereka tidak mahu kemunculan dan kebangkitan AL-Mahdi kerana itu bererti berakhir status mereka sebagai Marja3 yang memisahkan Syiah dan membuat mereka semua mengambil laluan (jalan) yang berbeza.

Dan dalam sebuah hadith daripada Imam-imam (as) berkata, "Jika Al-Qaim muncul, beberapa ribu keluar dari Kufah dan mengakui Batriya dan membawa senjata bersama mereka berkata, "Kembalilah dari mana kamu datang, kami tidak perlukan anak Fatimah di sini!" Jadi Imam itu meletakkan pedang kepada mereka sehingga dia membunuh yang terakhir dari mereka dan kemudian beliau memasuki Kufah dan membunuh setiap yang munafik. dan dia memusnahkan istana di dalamnya dan membunuh pejuang di dalamnya sehingga Allah meredhainya."

Dan Imam Al-Baqir (as) berkata, "Al-Qaim akan memasuki Kufah dan di dalamnya ada tiga panji-panji yang bangkit sehingga dia sampai ke mimbar dan menyampaikan ucapan."

Dan dari Al-Baqir (as), yang berkata, "Kamu akan bergolak Wahai Syiah, Syiah keluarga Muhammad, seperti bergolaknya Kuhl (celak) pada mata kerana pemilik celak tahu bila ia diletak di mata dan tidak tahu bila ia akan hilang. Maka pada pagi hari seorang dari kamu melihat syariah dari kami dan pada petang hari dia telah keluar darinya, dan pada petang hari melihat syariah dari kami, dan pada pagi hari, telah keluar darinya.”

Dan bagaimana saya boleh mengharapkan sokongan daripada mereka manakala Nabi Allah (S) berkata, "Akan datang satu masa atas umatku bahawa mereka tidak memahami Al-Quran kecuali tulisannya dan tidak memahami Islam kecuali namanya dan mereka memanggil diri mereka dengannya (Muslim) tetapi mereka adalah orang-orang yang paling jauh daripadanya. Masjid-masjid mereka akan tinggi dan cantik tetapi kosong dari hidayah dan Ulamak mereka pada masa itu adalah sejahat-jahat ulamak di bawah bayangan langit. Dari mereka datang fitnah dan kepada mereka (fitnah) itu kembali."

Dan Nabi Muhammad (S) bersabda, semasa mikraj baginda ke langit, "Ya Allah, bilakah masa itu?" [Atau masa kemunculan Al=Qaim, Jadi Allah wahyukan kepada Muhammad,] kataNya, "Ia akan berlaku apabila Ilmu diangkat dan kejahilan berleluasa dan pembaca Al-Quran bertambah ramai, dan amalan berkurangan. Dan ulamak petunjuk menjadi sedikit, dan ulamak batil pengkhianat semakin ramai, dan penyair (penyanyi) semakin meluas, dan apabila mereka menjadikan kuburan mereka sebagai masjid, dan mereka menghiasi Al-Qur'an dan masjid mereka, dan juga kebuluran berleluasa."

Dan segala puji-pujian bagi Allah, Segala puji-pujian kepada pemilik Kematian, Dia yang mewujudkan segala sesuatu, Dia yang mengawal angin, Dia yang mengembalikan dan menunjukkan agama-Nya.

Segala puji-pujian bagi Allah Yang Tunduk pada-Nya penduduk Langit yang bergoncang dan gerak gempa bumi dan sungainya, dan Lautan yang berenang di kedalamnya.
Segala puji-pujian tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam.
Segala puji-pujian tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam.
Segala puji-pujian tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam.

Apa pun keadaannya, Wahai penduduk Iraq, sesungguhnya bapa saya menghantar (mengutus) saya kepada penduduk bumi dan dia telah rmulakan kepada kamu dan kepada ibu bandar-bandar, Al Najaf, dan sesungguhnya saya disokong oleh Jibrail, Mikail, Israfil dan Kerajaan Langit (Malakut). Dan ramai yang menerima saya dengan kebenaran, tabir (hijab) dibukakan daripada mereka dan penglihatan mereka hari ini adalah besi padu, kerana mereka melihat apa yang orang lain tidak lihat dan mereka mendengar apa yang orang lain tidak dengar dan apakah tanda yang lebih Besar daripada tanda Roh ini?

وَلَوْ فَتَحْنَا عَلَيْهِم بَابًا مِّنَ السَّمَاءِ فَظَلُّوا فِيهِ يَعْرُجُونَ * لَقَالُوا إِنَّمَا سُكِّرَتْ أَبْصَارُنَا بَلْ نَحْنُ قَوْمٌ مَّسْحُورُونَ

{Dan jika seandainya Kami membukakan kepada mereka salah satu dari pintu-pintu langit, lalu mereka terus menerus naik ke atasnya, * tentulah mereka berkata: "Sesungguhnya pandangan kamilah yang dikaburkan, bahkan kami adalah orang orang yang kena sihir". [Al-Hijr 15:14-15] 

Bagi mimpi (rukya), sering sekali datang kepada saya delegasi (perwakilan) dari pelbagai daerah, sebahagiannya jauh dari Najaf, dan kebanyakan daripada mereka telah melihatnya dalam tidur sesuatu yang membawa mereka untuk menyokong Risalah Yang Benar ini. Walaupun hanya terdapat satu atau dua rukya (mimpi) sebagai contoh yang membawa permusuhan kepada keluarga Muhammad (as) tetapi apa yang mereka boleh lakukan untuk bertindak balas (menjawab) terhadap beratus-ratus, malah ribuan rukya (mimpi) bahawa kebanyakan mereka mempunyai (melihat) salah seorang makshumin (Ahlul Bayt) di dalamnya. Sementara Ahlul Bayt berkata, "Sesiapa yang melihat kami telah melihat kami kerana syaitan tidak boleh menyerupa bentuk rupa kami."

Maka para penindas (penzalim) tidak mempunyai alasan selain mengatakan bahawa mimpi bukanlah satu bukti, walaupun mimpi benar adalah sebahagian daripada Nubuwah, Nabi dan Ahlul Bayt mengambil kepentingan dalam rukya (mimpi) dan mengambil perhatian dalam mendengar rukya (mimpi). Dan mereka telah mengambil faedah yang sangat banyak dalam mentafsirkannya dan malahan Nubuwah sebahagian dari nabi-nabi didasarkan melalui rukya (mimpi), dan tafsirannya seperti Nabi Daniel (as).

Malahan melaluinya Narjis, ibu kepada Imam Mahdi, datang ke Iraq untuk berkahwin dengan Imam Al-'Askari kerana mimpi benarnya. Dan dia mempertaruhkan dirinya dengan peperangan dan penjara walaupun dia adalah cucu dari Kaisar (Caesar) Rom.

Dan malahan melaluinya Wahab, seorang Kristian, menyokong Al-Hussein (as), kerana dia mendapat mimpi Nabi Isa (as).

Dan melaluinya bangsawan Bani Umaiyah, Khalid bin Said Al-Aas Al-Umaiyah, menjadi seorang Muslim kerana mimpinya dengan Nabi (S).

Malahan semua rukya (mimpi) ini, dipalsukan dan ditolak oleh orang-orang yang jahil dan zalim tanpa merenung dan memikirkannya.

Dan demi kebenaran, saya memberitahu anda, apa yang berlaku kepada manusia sekarang adalah Wahyu Besar melalui mimpi tetapi sebahagian besar manusia adalah orang-orang yang tidak mempercayai limpah kurnia Allah dan kebanyakan mereka tidak bersyukur kepada Allah. Itu adalah keutamaan yang Allah berikan kepada kita tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur. Maka segala terima kasih dan puji-pujian bagi Allah Tuhan sekalian alam.

Dan saya juga telah memberitahu ramai orang mengenai peristiwa penting tentang masa depan yang akan berlaku dan ia berlaku sama seperti apa yang saya telah khabarkan kepada mereka. Dan dari perkara-perkara tersebut contohnya apabila saya memberitahu mereka orang-orang yang berbai’ah kepada saya pada kali pertama akan kembali berundur dengan janji setia (bai’ah) mereka, pada setahun setengah yang lalu dan juga orang-orang kembali berbai’ah kepada saya dalam tahun (2004). Dan begitu juga dengan ramalan berakhirnya pemerintahan anak-anak Zina, Saddam dan tentera suci beliau. Dan banyak lagi perkara lain, yang kenyataannya tidak sesuai diceritakan di sini, tanyalah mereka yang berhubung dengan saya mengenainya. Bahkan tanyalah kepada mereka tentang mukjizat yang mereka telah lihat dengan mata mereka sendiri.

Oleh itu, saya tanya anda dengan nama Allah, Yang memegang Kerajaan-kerajaan Langit? Adakah ia dari Allah atau dari syaitan (laknahu Allah)? Maka, jika anda mengatakan bahawa perkara-perkara ini adalah magik (sihir) atau dari jin dan itu adalah kenyataan anda, setanding dengan kepada yang berkata bahawa Kerajaan-kerajaan Langit adalah di tangan Syaitan (laknahu Allah). Maka Allah mengutuk (melaknat) orang yang berkata seperti kenyataan bodoh lagi jahil itu dan yang menegaskannya dan yang tidak bertaubat kepada Allah atasnya.

Dan hari ini saya meminta bantuan anda sebagaimana datuk saya meminta bantuan anda, jadi adakah sesiapa yang akan membantu kami?

Jika kamu berpaling dari kami dan mengkhianati kami, seperti yang dilakukan oleh bapa-bapa kamu, dan bapa saya bersabar dan saya juga akan bersabar sehingga Yang Maha Mengasihani mendedahkan hal saya. Seperti saya bersabar tahun lalu apabila mereka meninggalkan saya seperti Muslim bin Aqil (as​​) pada masa saya tidak mempunyai penyokong kecuali beberapa orang. Dan mereka tidak akan meninggalkan saya kecuali dalam keadaan takutan Saddam (laknahu Allah), dan ketamakan kepada Dunia ini tetapi Allah telah menyelamatkan saya dari Saddam walaupun semua percubaan kuasa-kuasa kafir untuk menangkap saya.

Dan sesiapa yang mendustakan Dakwah Al-Haq (Seruan Kebenaran), di sini saya di tangan anda, dan di sini ada berpuluh-puluh orang yang beriman di dalam Dakwah ini yang hijabnya (tabirnya) telah dibukakan dari mereka dan mereka melihat kepada Kerajaan-kerajaan Langit (Al-Malakut). Dan beratus-ratus orang, bahkan lebih daripada itu, yang telah melihat mimpi benar Imam Mahdi (as), atau salah satu daripada para Imam (as), atau Fathimah Zahraa’ (as​​), atau Nabi (S) mengajar mereka supaya mengikuti Seruan Kebenaran ini.

Dan saya bersedia untuk sebuah kutukan (Mubahalah); bahkan saya mencabar ulamak semua mazhab-mazhab Islam, Sunni atau Syiah dan bukan itu sahaja tetapi juga kepada ulamak Kristian dan Yahudi. Cabaran bahawa saya adalah seorang Rasul (utusan) untuk umat Islam dari Al-Mahdi, dan bagi Kristian dari Isa, dan untuk orang-orang Yahudi dari Elia.

Dan saya bersedia untuk berdebat sesiapa sahaja daripada mereka dengan buku-buku (Kitab-kitab) mereka sendiri dan saya hamba yang hina lagi jahil yang mengetahui lebih mengenai Al-Quran daripada mereka dan mengetahui lebih mengenai Injil dan Taurat dan tempat-tempat yang telah dipalsukan di dalamnya dengan keutamaan Ilmu yang diberikan kepada saya oleh Allah.

Bahkan mereka itu tidak mempunyai kekuatan untuk menyahut (menjawab) kepada pengetahuan yang diberikan kepada kita oleh Allah dan saya amat jelas dan pasti bahawa sesiapa daripada mereka yang meminta Bimbingan akan menerimanya. Bagi sesiapa yang kufur kerana inginkan dunia yang kotor ini maka saya mencabar beliau untuk suatu sumpah laknat ((Mubahalah)) dalam kedudukan yang sama supaya sesiapa yang hidup akan dengan jelas dilihat hidup oleh semua dan sesiapa yang mati akan mati dengan jelas untuk dilihat oleh semua. Oleh itu, sesiapa yang menerima saya dengan penerimaan Kebenaran akan menang di dunia dan di akhirat dan akan bergembira. Dan sesiapa yang menolak saya akan menolak kebenaran akan rugi di dunia dan di akhirat.

Dan tidak lama kemudian anda akan melihat apakah dosa yang anda telah dilakukan dan apakah Kesucian yang anda telah langgar dan penyesalan tidak akan berguna dan tidak lama lagi saya akan menjadi penjaga ke atas kamu.

Wahai benih-benih daripada pembunuh Al-Hussein bin Ali (as)! Bagi anda ulamak membunuhnya dahulu sebelum anda dan para mujtahid anda seperti Shimr ibn Al-Jausyan, Syams ibn Rab3y, dan nenek moyang anda membantu mereka dan hari ini jika saya mahu saya boleh menamakan siapa di antara kamu adalah Shimr ibn Al-Jausyan dan Syams ibn Rab3y. Tetapi tunggu, apa yang saya akan lakukan dengan orang-orang bodoh yang hampir tidak boleh memahami walaupun sepotong Hadis! Dan jangan gembira, Wahai penindas! Jangan gembira kerana saya meninggalkan kamu dan berhijrah dari tanah kamu kerana ia tidak akan lama sebelum saya kembali, bersama bapa saya Muhammad bin Al Hassan Al-Mahdi (as), yang tidak akan memberikan kamu sesuatu kecuali Pedang dan Kematian di bawah bayangan Pedang!

Wahai orang-orang berpuas hati dengan apa yang nenek moyang kamu lakukan dengan mengikut Shimr, (la3nahu Allah), untuk masa kamu dan Syams ibn Rab3y, (la3nahu Allah),  di rumah anda, dan penyesalan tidaklah berguna kepada kamu. Maka wahai pembunuh para Nabi dan anak-anak para Nabi! Dan tiada yang kamu akan dapati melainkan rugi dunia dan akhirat, kerana apa yang tangan-tangan kamu telah dilakukan dan lidah-lidah penipuan kamu dustakan, pembohongan, andaian-andaian dan tuduhan-tuduhan palsu, kerana bapa saya akan datang kepada kamu dengan Kemarahan dan Kemaafan dengan apa yang kamu lakukan kepada saya dan bagaimana kamu telah melanggar Kesucian saya.

Dan kemudian kamu  akan mengetahui apabila ilmu tidak lagi memberi manfaat kepada kamu semua, yang kamu telah rancang untuk menentang Kesucian Allah dan Muhammad dan Ali dan keluarga mereka (as), yang telah kamu cemari! Wahai yang memutar-belitkan perkataan dan pembunuh para Nabi dan anak-anak mereka, Allah tidak akan benarkan kamu  mendapatkan leher saya sebagaiman Dia mengizinkan kamu lakukan kepada datuk saya Al-Hussein (as).

Jadi inilah pengakhirannya dan hari ini adalah Hari Besar Allah dan ini adalah amaran dari amaran-amaran yang pertama dan sesungguhnya ia adalah salah satu dari amaran-amaran besar. Ini adalah amaran kepada manusia dan saya akan kembali kepada bapa saya Muhammad bin Al Hassan Al-Mahdi dan memberitahu kepadanya bagaimana kamu  mendustakan saya dan mencemar Kesucian saya dengan penipuan dan tuduhan-tuduhan palsu, dan akhirnya bagaimana kamu  cuba untuk memenjarakan saya dan membunuh saya bukan kerana suatu jenayah tetapi hanya kerana kamu tahu kebenaran yang saya telah bawa dengan tidak meninggalkan suatu apa pun kepalsuan kamu. Dan kamu  berjabat tangan dengan mereka yang menafikan kewujudan Allah seperti komunis dan kamu tidak menafikan mereka sedikitpun. ‘

Aku telah berserah diri kepada Allah. Maka rangkalah rancangan kamu, kamu dan rakan-rakan kamu, dan janganlah rancangan kamu membahayakan kamu. Kemudian kamu  menjatuhkan hukuman pada saya dan tidak memberikan saya tempoh.

فَإِن تَوَلَّيْتُمْ فَمَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّـهِ ۖ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ ﴿٧٢ فَكَذَّبُوهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَمَن مَّعَهُ فِي الْفُلْكِ وَجَعَلْنَاهُمْ خَلَائِفَ وَأَغْرَقْنَا الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۖ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُنذَرِينَ 

{Jika kamu berpaling (dari peringatanku), aku tidak meminta upah sedikitpun dari padamu. Upahku tidak lain hanyalah dari Allah belaka, dan aku disuruh supaya aku termasuk golongan orang-orang yang berserah diri (kepada-Nya)".* Lalu mereka mendustakannya, maka Kami selamatkan dia dan orang-orang yang bersamanya di dalam bahtera, dan Kami jadikan mereka itu pemegang kekuasaan (Khalifah) dan Kami tenggelamkan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka perhatikanlah bagaimana kesesudahan orang-orang yang diberi peringatan itu.} [Yunus10:72-73]

Segal pujian tertentu bagi Allah, Tuhan sekalian alam,

Ahmad Al-Hassan

Itu adalah kenyataan dari Utusan Imam Mahdi kepada penduduk Bumi secara keseluruhannya pada tarikh 27 Syawal, 1424 Hijrah (21 Disember, 2003).



1 comment:

  1. " sesungguhnya,manusia diberikan kepintarran dalam berkata cerdas,
    Namun dia lupa akan perbaikan dalam diri nya sendiri..
    Dan taukah kamu
    Bahwassanya allah swt menggutuk manusia2 yang slalu berkata dusta"
    1 pesan dari tuhan ku bagi kaum yang selalu berkata dusta lalu brusaha menutup stiap kebenarran yang ada..
    " allah menyediakan suatu tempat diakhirat yg begitu menyalah,
    Bagi para kaum pendusta,pendosa,dan kaum pembunuh islam"
    Dan taukah kalian para pendosa
    " allah swt sudah menyediahkan tempat yang amat pedih bagi para pengkhianat ajaran ku"
    Subhanallah...
    Maha suci allah pemilik langit dan bumi...
    Sesungguh nya tiada yang kekal kecuali kehidupan diakhirat..

    ReplyDelete