Saturday 18 October 2014

Pendahuluan





JIHAD PINTU SYURGA

Terjemahan dari Kitab

الجهاد باب الجنة
                                                   
Edisi Kedua
1431 H -- 2010 M







Versi Ansar Imam Mahdi (as) / bilangan (51)
oleh
Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as)
Washiy dan Utusan Imam Mahdi (as)
(Semoga Allah menempatkan Beliau di Bumi)


Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Dakwah, Al-Syed Ahmad Al-Hassan (as)
Anda boleh layari ke Laman Web di bawah:




بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani.




﴿أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ﴾

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat. [Al-Baqarah 2:214].



﴿يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيـمٌ * وَاللَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَيُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِيلُوا مَيْلاً عَظِيماً﴾

Allah hendak menerangkan kepadamu, dan menunjukimu kepada jalan-jalan orang yang sebelum kamu dan menerima taubatmu. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. * Dan Allah hendak menerima taubatmu, sedang orang-orang yang mengikuti hawa nafsunya bermaksud supaya kamu berpaling sejauh-jauhnya. (Al-Nisaa’ 4:26-27).



Dipersembahkan





Kepada [mereka] yang mengorak langkah untuk mengasihi Allah dengan darah mereka ...

Kepada [mereka] yang mengorak langkah untuk menyaksikan (Tidak ada Tuhan selain Allah) dengan darah mereka ...

Kepada penduduk Bumi yang mengenal kehinaan dan keburukannya ...

Kepada semua yang menyahut seruan dari para Nabi dan Rasul dan para Imam dan berhijrah kepada Allah dengan penyaksian, kesabaran dan tanggung jawab ...





Wahai orang-orang yang banyak berbakti ...

Terimalah tulisan bercampur baur ini dari saya yang jahil lagi hina, walaupun saya tidak layak memberinya.


 




Pendahuluan


بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

والحمد لله رب العالمين، وصلَّ اللهم على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسليماً.


Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam. Dan Selawat Ya Allah! ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Syaitan dari Umat Manusia dan jin terus menerus berusaha untuk menimbulkan syak wasangka terhadap para Nabi dan Aushiak, mereka yang tidak beriman dengan Nubuwah dan risalah mereka dari Allah SWT, dan sesungguhnya di antara kecurigaan ini adalah dugaan kekejaman dan kesusahan dan peperangan dan menghunus pedang dalam menghadapi orang-orang yang menyimpang dengan mereka (as).

Seolah-olah Al-Rasul bukan seorang rasul melainkan apabila didatangkan sebagaimana yang diserupakan dengan Isa (as) datang, menyerahkan dirinya dengan segala ketenangan kepada algojo (tukang sembelih) yang hatinya tiada belas kasihan. Kemudian tubuhnya dipotong-potong dan disalibkan dan dibunuh tanpa apa-apa tentangan. Oleh itu, musuh-musuh Allah dan para tentera syaitan dari manusia dan jin ingin membunuh semua para nabi supaya meninggalkan bidang mereka. Oleh itu, jika Rasul menolak algojo (tukang sembelih) atau membela diri, dan membawa risalah dari langit dengan memikul pedang dan jihad dan berperang dia tidak akan menjadi seorang Rasul.

Mereka hari ini cuba untuk memaksa penyebaran kepercayaan yang rosak ini agar tidak memberikan pertolongan kepada orang-orang (Al-Mu3azziy) [1] bagi Rasul-rasul Allah SWT, yang datang membawa pedang kemurkaan SWT, atas penduduk bumi yang memenuhinya dengan kezaliman dan penindasan dan kerosakan.

Dalam beberapa baris saya akan cuba untuk mempertahankan para Nabi Allah dan Rasul-Nya (as), dan Syiah (pengikut) mereka, dan hak-hak yang tidak dapat dinafikan untuk membela agama Allah SWT, dengan mengangkat pedang untuk berhadapan dengan para pemerintah zalim dan syiah-syiah (pengikut-pengikut) mereka selepas kawasan pertentangan (konfrantasi) dibebaskan dari setiap kedudukan dari perkataan yang baik (Al-Kalimah Al-Thaiyibah). Dan saya akan cuba secara khusus untuk menghadkan penemuan saya kepada apa yang penting mengenai perbincangan dalam mengenal kebenaran, oleh itu, untuk memberikan kejayaan kepada manusia dalam mengikuti kebenaran dan keredhaan Allah SWT, dan segala puji bagi Allah semata-mata.


Yang bersalah dan berdosa




Ahmad Al-Hassan


15 Zhu Al-Hijjah 1427 H


✡✡✡✡✡
_






















---------------------------------------------
[1] – Mereka (Imam-imam (as)) menunjukkan pada Al-Mu3azziy (Penghibur), yang mengatakan kepada kedatangan-nya Isa (as) berkata:
((5) tetapi sekarang Aku pergi kepada Dia yang telah mengutus Aku, dan tiada seorangpun di antara kamu yang bertanya kepada-Ku: Ke mana Engkau pergi? (6) Tetapi karena Aku mengatakan hal itu kepadamu, sebab itu hatimu berdukacita. (7) Namun benar yang Kukatakan ini kepadamu: Adalah lebih berguna bagi kamu, jika Aku pergi. Sebab jikalau Aku tidak pergi, Penghibur itu tidak akan datang kepadamu, tetapi jikalau Aku pergi, Aku akan mengutus Dia kepadamu. (8) Dan kalau Ia datang, Ia akan menginsafkan dunia akan dosa, kebenaran dan penghakiman; (9) akan dosa, karena mereka tetap tidak percaya kepada-Ku; (10) akan kebenaran, karena Aku pergi kepada Bapa dan kamu tidak melihat Aku lagi; (11) akan penghakiman, karena penguasa dunia ini telah dihukum. (12) Masih banyak hal yang harus Kukatakan kepadamu, tetapi sekarang kamu belum dapat menanggungnya. (13) Tetapi apabila Ia datang, yaitu Roh Kebenaran, Ia akan memimpin kamu ke dalam seluruh kebenaran; sebab Ia tidak akan berkata-kata dari diri-Nya sendiri, tetapi segala sesuatu yang didengar-Nya itulah yang akan dikatakan-Nya dan Ia akan memberitakan kepadamu hal-hal yang akan datang.) [Injil Yohanes / Bab 16:5-13]

Al-Mu3azziy (Penghibur) adalah Qaim Aali Muhammad (as), Rasul Isa (as) dari orang-orang Kristian, dan yang diserupakan dengannya yang disalibkan. Untuk lebih jelas sila lihat: (Risalah Al-Hidayah), dan (Washiy dan utusan Imam Mahdi di dalam Taurat dan Injil dan Al-Quran), dan versi lain dari Ansar Imam Mahdi (as).    



No comments:

Post a Comment