Soalan:
Sayyid Ahmad Al Hassan pewaris dan utusan Imam
Al Mahdi (a.s): Siapakah Al Yamani? Adakah terdapat criteria-kriteria tertentu
yang menerangkan tentang personaliti ini bagi membolehkan kita mengenalpasti
pemilik sebenarnya? Adakah dia dari Yaman? Adakah dia Maksum memandangkan dia
tidak membawa manusia kepada kebatilan dan tidak mengeluarkan mereka dari jalan
kebenaran sepertimana yang diriwayatkan daripada Imam Al Baqir (a.s):
“Sesungguhnya panjinya adalah panji petunjuk, diharamkan bagi muslim untuk berpaling
daripadanya, barangsiapa yang melakukan sedemikian adalah dia dari kalangan
ahli neraka, kerana dia mengajak kepada kebenaran dan jalan yang lurus”?
Jawapan:
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha
Pengasih dan segala puji bagi Allah. Pertama sekali, hendaklah diketahui bahawa
Mekah adalah dari Tuhamah dan ia satu tempat di Yaman. Oleh itu Muhammad (SAWA)
dan keseluruhan ahli keluarganya (a.s) adalah “Yamani”, Ali (a.s) adalah
“Yamani”, Imam Al Mahdi (a.s) adalah “Yamani”, dua belas Mahdi adalah “Yamani”,
dan begitu juga Mahdi pertama adalah “Yamani”. Inilah maksud “Yamani” yang
difahami oleh ulama ‘Amilin (yang beramal dengan ilmunya) terawal (semoga Allah
merahmati mereka). Firman Allah SWT: “Maka datanglah sesudah mereka, pengganti
[yang jelek] yang mensia-siakan solat dan memperturutkan hawa nafsunya, maka
mereka kelak akan menemui kesesatan.”[1] Alamah Majlisi (r.a) di dalam kitabnya
Bihar Al Anwar telah menamakan kata-kata Ahlulbayt (a.s) sebagai “hikmah
Yamani”[2]. Bahkan diriwayatkan dari Rasulullah (SAWA) bahawa datuknya Abdul
Muttalib menamakan Baitulharam sebagai “Kaabah Yamani.”[3]
Adapun kriteria-kriteria yang mendefinisikan
Al Yamani adalah berdasarkan riwayat yang diambil daripada Imam Al Baqir (a.s):
“Tiada panji yang lebih mendapat petunjuk selain daripada panji Al Yamani,
panjinya adalah panji petunjuk, kerana dia mengajak kepada tuan punya kamu
(Imam Al Mahdi a.s), apabila keluar Al Yamani, maka diharamkan penjualan
senjata ke atas orang ramai dan setiap muslim. Dan apabila keluar Al Yamani,
maka pergilah kepadanya kerana panjinya adalah panji petunjuk. Dan diharamkan
bagi muslim untuk berpaling daripadanya, dan barangsiapa yang berbuat demikian
adalah dari kalangan ahli neraka kerana dia mengajak kepada kebenaran dan jalan
yang lurus.”[4]
Butiran-butiran penting berkaitan riwayat ini,
adalah seperti berikut:
Pertama: ”Dan tidak dibenarkan berpaling
daripadanya, dan barangsiapa berbuat demikian adalah dari kalangan ahli
neraka...” Ini bermakna Al-Yamani adalah pemilik kekuasaan Ilahi.Seseorang itu
tidak akan menjadi hujjah ke atas manusia sedangkan dalam masa yang sama
berpaling daripadanya menyebabkan seseorang itu masuk neraka, walaupun mereka
melakukan solat dan berpuasa. Melainkan mereka adalah dari kalangan
khalifah-khalifah Allah di bumiNYA dan juga pemilik kekuasaan Ilahi dari
kalangan nabi-nabi, rasul-rasul, para imam dan Mahdi (a.s).
Kedua: “Sesungguhnya dia mengajak kepada
kebenaran dan jalan yang lurus”; Dakwah kepada kebenaran dan jalan yang
lurus bermakna personaliti ini tidak akan melakukan kesalahan iaitu tidak
membawa manusia kepada kebatilan dan mengeluarkan mereka daripada kebenaran.
Dengan kata lain, dia adalah Maksum berdasarkan peruntukkan teks Ilahi (nas). Pembatasan
karakter berdasarkan kriteria ini adalah amat penting dalam menentukan individu
Al-Yamani yang sebenar. Ini kerana jika seseorang beranggapan selain dari
maksud ini dalam memahami riwayat ini “kerana dia mengajak kepada kebenaran dan
jalan yang lurus” akan menyebabkan kata-kata Imam (a.s) menjadi sia-sia dan
tidak lagi terdapat sebarang batas limitasi atau had ke atas individu Al Yamani
(iaitu sesiapa sahaja boleh menjadi Al Yamani), dan semoga dijauhkan Allah para
Imam (a.s) bersifat sepertimana yang mereka sangkakan.
Dapat disimpulkan dari perbahasan di atas
tentang hakikat sebenar Al Yamani sebagai salah seorang khalifah dari
khalifah-khalifah Allah di bumiNYA dan dia adalah maksum bersandarkan
peruntukan teks (nas) Ilahi. Ianya juga dibuktikan melalui riwayat-riwayat yang
mutawatir dan teks yang berotoriti (qat’’i) bahawa khalifah-khalifah selepas
Rasulullah (SAWA) adalah duabelas Imam (a.s) dan duabelas Mahdi (a.s) selepas
mereka (a.s). Tiada hujjah (khalifah) selain daripada mereka kerana melalui
mereka lengkaplah nikmat, sempurnanya agama (Deen) dan penutup risalah langit.
Sebagaimana kita ketahui bahawa sebelas Imam
(a.s) telah berlalu pergi meninggalkan kita dan sekarang hanya satu sahaja Imam
yang masih kekal iaitu Imam Al Mahdi (a.s) dan duabelas Mahdi (a.s). Al Yamani
mengajak kepada Imam Al Mahdi (a.s). Oleh itu, Al Yamani mestilah Mahdi Pertama
kerana sebelas Mahdi selepasnya adalah dari zuriat keturunannya, firman Allah
SWT: “[sebagai] satu keturunan yang sebagiannya [keturunan] dari yang lain. Dan
Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”[5] Mereka (sebelas Mahdi) ini akan
datang selepas zaman kemunculan Imam Al Mahdi (a.s), malah mereka bakal berada
dalam era “Daulah Keadilan Ilahi”. Manakala Mahdi Pertama (a.s) sebagaimana
dibuktikan bahawa dia wujud di zaman kemunculan Imam Al Mahdi (a.s) dan dia
adalah orang yang pertama beriman dengan Imam Mahdi (a.s) di awal
kemunculannya. Matlamat utama Mahdi Pertama adalah untuk mempersiapkan segala
keperluan bagi kebangkitan Imam Al Mahdi (a.s) sepertimana yang diriwayatkan
dalam wasiat Rasulullah (SAWA). Dari sini dapat disimpulkankan bahawa Al
Yamani adalah terbatas kepada individu Mahdi Pertama daripada duabelas Mahdi
(a.s).
Ia juga berdasarkan penerangan dan gambaran
terperinci yang diberikan oleh ahlulbayt (a.s) tentang Mahdi Pertama berkaitan
nama, sifat-sifat dan tempat tinggalnya. Namanya adalah Ahmad dan gelarannya
adalah Abdullah (hamba Allah), Israel atau orang mengatakannya Israel secara
terpaksa atau tanpa disedari sepertimana sabda Rasulullah (SAWA):”Namaku Ahmad
dan aku adalah Abdullah, namaku Israel, maka apa yang diperintahkan kepadanya
telah juga diperintahkan kepadaku dan setiap apa yang ditujukan kepadanya telah
juga ditujukan kepadaku.”[6] Mahdi Pertama adalah yang pertama dari 313 sahabat
Imam Al Mahdi (a.s), dan dia berasal dari Basrah, terdapat tanda di pipi
kanannya dan kelemumur di dahinya. Bentuk tubuh badannya mempunyai persamaan
seperti tubuh Musa bin Imran (a.s), di belakang badannya terdapat tanda mohor
kenabian dan di sisinya wasiat Rasulullah (SAWA). Dia yang paling alim
berkaitan Al Quran, Injil dan juga Taurat selepas daripada para Imam (a.s), dan
dia akan tampil sebagai seorang pemuda di awal kemunculannya. Rasulullah (SAWA)
bersabda: “...kemudian baginda menyebutkan tentang seorang pemuda dan bersabda,
“jikalau kamu melihatnya maka berilah taatsetia kepadanya kerana dia adalah
khalifah (pewaris) Al-Mahdi.”[7]
Daripada Abi Abdillah a.s, daripada
bapa-bapanya terdahulu, daripada Amirul Mukminin Ali a.s, telah berkata:
“Rasulullah (SAWA) telah bersabda kepada Ali di malam sebelum kewafatannya;
Wahai Bapa Hassan (Ali a.s) bawakan lembaran tulis dan dakwat, maka Rasulullah
SAWA mencatatkan wasiatnya sehinggalah ia sampai ke butiran berikut, dan
bersabda; Wahai Bapa Hassan sesungguhnya akan ada selepasku duabelas orang Imam
dan selepas mereka duabelas orang Mahdi. Engkau wahai Ali adalah yang pertama
daripada duabelas imam tersebut. Dan hadis tersebut berterusan sehinggalah
sampai kepada sabda baginda,..dan hendaklah diserahnnya kepada anaknya Muhammad
yang terpelihara dari keluarga Muhammad alaihis salam. Begitulah duabelas orang
Imam, setelah itu akan adanya duabelas Mahdi. Dan apabila maut menghampirinya,
maka hendaklah dia serahkannya (Imamah) kepada anaknya Mahdi yang pertama,
baginya tiga nama: nama seperti namaku dan nama bapaku iaitu Abdullah dan
Ahmad, dan nama ketiganya adalah Al-Mahdi. Dan dia adalah yang pertama
beriman.”[8] Diriwayatkan daripada Imam Al Sadiq (a.s), dia berkata:
“Sesungguhnya daripada kalangan kami (Ahlulbayt a.s) selepas Al Qa’im, duabelas
Mahdi daripada anak keturunan Hussein (a.s).”[9] juga dalam riwayat yang lain
daripada Imam Al Sadiq (a.s): “Sesungguhnya daripada kalangan kami (Ahlulbayt
a.s) selepas Al Qa’im, sebelas Mahdi daripada anak keturunan Hussein
(a.s).”[10] Al Qaim yang dimaksudkan dalam riwayat kedua adalah Mahdi Pertama
dan bukannya Imam Mahdi (a.s) kerana selepas daripada Imam Mahdi (a.s) akan
adanya duabelas Mahdi.
Telah berkata Imam Al Baqir (a.s) dalam
menerangkan tentang Mahdi Pertama: “...mempunyai bibir kemerah-merahan, mata
yang cengkung, kening yang tinggi, bahu yang luas, kelemumur di kepalanya dan
tanda di pipinya, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Musa (a.s).”[11] Juga
diriwayatkan dari Amirul Mukminin Ali (a.s) dalam hadis yang panjang, dia
berkata: “...yang pertama dari kalangan mereka adalah dari Basra dan yang
terakhir adalah dari Ibdaal.”[12] Juga diriwayatkan dari Imam Al Sadiq (a.s) dalam
hadis yang panjang, yang mana dia (a.s) menyebutkan tentang sahabat-sahabat Al
Qaim (a.s): “...dan dari Basra...Ahmad...”[13] Juga diriwayatkan dari Imam Al
Baqir (a.s), dia berkata: “Al Qa’im akan mempunyai dua nama; nama yang
disembunyikan dan nama yang dihebahkan. Adapun nama yang disembunyikan adalah
Ahmad dan nama yang dihebahkan adalah Muhammad.”[14] Ahmad di sini adalah nama
Mahdi Pertama dan Muhammad adalah nama Imam Mahdi (a.s) sepertimana dijelaskan
dalam hadis wasiat Rasulullah (SAWA).
Juga di dalam riwayat lain daripada Imam Al
Baqir (a.s):“Sesungguhnya Allah SWT mempunyai perbendaharaan yang bukan berupa
emas atau perak di Talikan, tetapi 12000 orang di Khurasan. Slogan mereka
adalah Ahmad! Ahmad!, mereka dipimpin oleh seorang pemuda dari Bani Hashim yang
menunggang keldai berwarna kelabu, dengan pengikat berwarna merah di kepalanya,
seolah-olah aku sedang melihatnya merentasi sungai Furat. Bilamana kamu
mendengar tentangnya, hendaklah kamu bersegera kepadanya, walaupun kamu
terpaksa merangkak di atas salji.”[15] Ahmad yang dimaksudkan di sini adalah
nama bagi Mahdi Pertama.
Di dalam kitab Al Malahim wa Al Fitan karangan
Sayyid bin Tawoos Al Hasani menyebutkan: “Berkata Amir Al Ghadhab bukanlah ini
dan bukan juga itu, bahkan mereka mendengar suara yang bukan dari kalangan Jin
mahu pun manusia berseru supaya memberi taatsetia kepada si pulan yang namanya
bukanlah ini dan bukan juga itu melainkan dia adalah Khalifah Al Yamani.”[16]
Di dalam kitab yang sama juga disebutkan: “Mereka berkumpul dan melihat kepada
orang yang mereka berikan taatsetia, dalam keadaan mereka seperti itu, mereka
akan mendengar suara yang tidak diketahui dan tidak pernah disebutkan oleh
manusia mahu pun jin, berilah taatsetia kamu kepada si pulan dengan namanya
bukan ini dan bukan itu tetapi dia adalah khalifah Al Yamani.”[17]
Sheikh Al Kurani di dalam kitabnya Mu’jam
Ahadeeth Al Imam Al Mahdi juga menyebutkan: “Mahdi itu adalah hanya dari
Quraysh, dan khilafah itu hanyalah pada mereka, melainkan dia mempunyai asal
usul dari Yaman”[18]. Mahdi pertama adalah dari zuriat Imam Al Mahdi (a.s),
maka perlu diketahui bahawa dia mempunyai jalur keturunan yang terputus
disebabkan zuriat Imam Al Mahdi (a.s) yang tidak diketahui. Inilah sifat-sifat
yang disifatkan kepada Al Yamani yang memperolehi kemenangan dan juga
disifatkan kepada Mahdi Pertama kerana mereka sebetulnya adalah orang yang sama
sepetimana yang dijelaskan.
Jika kamu menginginkan maklumat lanjut, maka
ditambah lagi bahawa Al Yamani adalah individu yang mempersiapkan lapangan
untuk era kebangkitan yang suci. Dia adalah yang pertama dari kalangan tiga
ratus tiga belas sahabat dan yang akan memberikan panji kepada Imam Al Mahdi
(a.s). Manakala Mahdi pertama juga hadir di zaman kemunculan yang suci sebagai
orang yang pertama mengimani Imam Al Mahdi (a.s) di zaman kemunculan dan
sebelum kebangkitannya. Adalah amat penting salah seorang daripada mereka
menjadi hujjah (khalifah) ke atas satu lagi, memandangkan mereka semua adalah
hujjah-hujjah (khalifah Allah) ke atas semua makhluk, yang termasuk di dalamnya
Mahdi Pertama. Jika kedua-dua karakter ini bukan individu yang sama, maka Mahdi
pertama adalah hujjah (khalifah) ke atas Al Yamani. Oleh itu, Mahdi Pertama
akan berperanan sebagai orang yang memimpin bagi mempersiapsediakan revolusi,
manakala Al Yamani akan berperanan sebagai watak sampingan sahaja. Hal ini
tidak benar sama sekali kerana Al Yamani adalah watak utama dalam persiapan dan
pemimpin utama di era kemunculan yang suci.
Justeru adalah menjadi keperluan bahawa Mahdi
Pertama adalah Al Yamani dan Al Yamani adalah Mahdi Pertama. Dengan ini Al
Yamani, namanya adalah Ahmad daripada Basrah, mempunyai tanda di pipi kanannya,
seorang pemuda di awal kemunculannya, mempunyai kelemumur di kepalanya, yang
paling alim di kalangan manusia tetang Al Quran, Taurat dan Injil selepas
daripada Imam (a.s), jalur keturunan yang terputus, mempunyai gelaran “Mahdi”,
imam maksum yang wajib ditaati, tidak dibenarkan muslim berpaling daripadanya
dan dijamin neraka bagi mereka kerana dia mengajak kepada kebenaran dan jalan
yang lurus, dia mengajak kepada Imam Mahdi (a.s) dan kesemua yang telah
diriwayatkan daripada para Imam (a.s) berkaitan ciri-ciri Mahdi Pertama. Hendaklah
kamu merujuk kepada kitab Ghaybah Al Nu’mani, Ghaybah Al Toosi, Ikmal Al Din,
Bihar Al Anwar jilid 52 dan 53, dan kitab-kitab hadis yang lainnya.
Seterusnya, baki pengikut Al Yamani yang
terdiri daripada tiga ratus tiga belas orang sahabat Imam Al Mahdi (a.s) juga
digelar dengan gelaran “Yamaniyyun” kerana mereka secara terus dikaitkan dengan
ketua mereka Al Yamani dan termasuk di kalangan mereka adalah Yamani dari San’a
serta Yamani dari Iraq.
Sekali-kali tidak, demi bulan, (32) dan malam
ketika telah berlalu, (33) dan subuh apabila mulai terang. (34) Sesungguhnya itu
adalah salah satu tanda yang amat besar, (35) sebagai peringatan bagi manusia.
(36) [iaitu] bagi siapa di antaramu yang berkehendak akan maju atau mundur [3].
(37) Setiap diri bertanggung jawab atas apa yang telah diperbuatnya, (38)
kecuali sahabat-sahabat Al Yamin, (39) berada di dalam surga, mereka tanya
menanya, (40) tentang [keadaan] orang-orang yang berdosa, (41) "Apakah
yang memasukkan kamu ke dalam Saqar [neraka]?" (42) Mereka menjawab:
"Kami dahulu tidak termasuk orang-orang yang mengerjakan solat, (43) dan
kami tidak [pula] memberi makan orang miskin, (44) dan adalah kami membicarakan
yang bathil, bersama dengan orang-orang yang membicarakannya, (45) dan adalah
kami mendustakan hari pembalasan, (46) hingga datang kepada kami
kematian". (47) Maka tidak berguna lagi bagi mereka syafa’at dari
orang-orang yang memberikan syafa’at. (48) Maka mengapa mereka [orang-orang
kafir] berpaling dari peringatan [Allah]?", (49) seakan-akan mereka itu
keldai liar yang lari terkejut, (50) lari daripada singa. (51) Bahkan tiap-tiap
orang dari mereka berkehendak supaya diberikan kepadanya lembaran-lembaran yang
terbuka. (52) Sekali-kali tidak. Sebenarnya mereka tidak takut kepada negeri
akhirat. (53) Sekali-kali tidak demikian halnya. Sesungguhnya itu adalah peringatan.
(54) Maka barangsiapa menghendaki, niscaya dia mengambil pelajaran daripadanya.
(55) Dan mereka tidak akan mengambil pelajaran daripadanya kecuali [jika] Allah
menghendakinya. Dia [Allah] adalah Tuhan Yang patut [kita] bertakwa kepada-Nya
dan berhak memberi ampun. (56)[19]
“Demi bulan”, bulan adalah pemegang wasiat
(wasiy) Imam Al Mahdi (a.s) dan “malam” adalah Daulah penindas-penindas yang
zalim. “Subuh” adalah permulaan fajar Imam Mahdi (a.s), iaitu awal
kemunculannya bersama dengan wasinya seumpama permulaan fajar sebelum naiknya
matahari kerana Imam Mahdi (a.s) adalah matahari. “Sesungguhnya itu adalah
salah satu tanda yang amat besar” iaitu adalah kiamat kecil kerana
peristiwa-peristiwa Agung di sisi Allah SWT itu ada tiga iaitu Kiamat kecil, Raj’ah
dan Kiamat Agung. “Sebagai peringatan bagi manusia” atau pemberi ingat iaitu
wasiy dan Mahdi Pertama (Al Yamani) diutuskan oleh Imam Mahdi (a.s) sebagai
pembawa berita gembira dan pemberi ingat atas azab yang pedih. Oleh itu
barangsiapa yang ingin maju ke hadapan akan turut berserta dan barangsiapa yang
ingin berundur kebelakang akan ketinggalan daripada mengikuti Imam Mahdi (a.s).
“Setiap diri bertanggung jawab atas apa yang telah diperbuatnya”, ianya jelas
bahawa setiap manusia akan diadili berdasarkan amal perbuatannya.
“kecuali sahabat-sahabat Yamin”, mereka ini
terkecuali dari pengadilan, mereka adalah yang paling rapat (muqarrabin) dan
pengikut Al Yamani yang seramai 313 orang dari kalangan sahabat Imam Mahdi
(a.s), mereka akan memasuki syurga tanpa perhitungan. Allah berfirman: “Adapun
jika dia termasuk orang yang didekatkan. Maka dia memperoleh ketenteraman dan
rezeki serta syurga keni’matan. Dan adapun jika dia termasuk sahabat-sahabat Al
Yamin.”[20] “Di dalam surga mereka saling tanya menanya, tentang [keadaan]
orang-orang yang berdosa, "Apakah yang memasukkan kamu ke dalam Saqar
[neraka]?" Mereka menjawab: "Kami dahulu tidak termasuk orang-orang
yang mengerjakan shalat.” Iaitu kamu bukan dari kalangan mereka yang mengikuti
dan mematuhi khalifah Allah, serta tidak mematuhi wasiy Imam Mahdi (a.s) dan
Mahdi Pertama (Al Yamani yang dijanjikan). Maka Al Yamani adalah individu yang
diharamkan berpaling daripadanya dan barangsiapa berbuat demikian adalah dari
kalangan ahli neraka, maka cukuplah bagiku Allah sebaik-baik pembantu. Imam Ali
(a.s) telah diuji dengan Muawiyah bin Hind (laknat Allah ke atasnya) yang
membawa bersamanya manusia yang tidak dapat membezakan antara unta jantan dan
unta betina, malah aku juga diuji sepertimana Ali bin Abi Talib (a.s) diuji,
tetapi dengan tujuh puluh Muawiyah. Kesemuanya diikuti oleh manusia yang tidak
dapat membezakan antara unta jantan dan unta betina. Kepada Allah jualah aku
meminta pertolongan terhadap apa yang mereka gambarkan.
Demi Allah, Rasulullah (SAWA) dan bapa-bapaku
para Imam (a.s) tidak tertinggal satu pun daripada urusanku melainkan
diperjelaskannya. Mereka menggambarkan aku dengan terperinci, mereka menamakan
aku, menerangkan tempat tinggalku sehingga tidak ada lagi keraguan dan
kesamaran dalam hal aku selepas penerangan ini. Urusanku adalah jelas
seumpama matahari di waktu tengahari, sesungguhnya aku adalah Mahdi Pertama dan
Al Yamani yang dijanjikan.
Ahmad Al Hassan
Pemegang wasiat dan utusan Imam Mahdi (a.s)
21 Rabi’ Al Thani 1426 hijrah
__________________________________________________
Al Quran 19: 59
Bihar Al Anwar, jilid 1, ms 1.
Bihar Al Anwar, jilid 22, ms 51 dan 75.
Al Ghaybah Al Nu’mani, ms 264.
Al Quran 3: 34
Tafsir Al Ayashi, jilid 1, ms 95. Bihar Al
Anwar, jilid 7, ms 178.
Bisharat Al Islam, ms 30.
Bihar Al Anwar jilid 53 ms 147, Ghaybah Al
Toosi ms 150, dan Ghayat Al Maram jilid 2 ms 241.
Bihar Al Anwar, jilid 53, ms 148. Al burhan
jilid 3, ms 310. Al Ghayba Al Toosi ms 385.
Bihar Al Anwar jilid 53, ms 145.
Al Ghayba Al Nu’mani ms 223.
Bisharat Al Islam ms 148.
Bisharat Al Islam ms 181.
Kamal Al Din, jilid 2, ms 653
Muntakhab Al Anwar Al Mudhi’a, ms 343.
Malahim Al Fitan, ms 27.
Ibid, ms 80.
Mu’jam Ahadeeth Al Imam Al Mahdi, jilid 1, ms
299.
Al Quran 74: 32-56
Al Quran 56: 88-90
IMAM MAHDI MENYERU
ReplyDeleteBENTUKLAH PASUKAN JIHAD MILITER KHILAFAH ISLAM
DISELURUH PELOSOK DUNIA MARI WUJUDKAN
NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH (MELAYU)
Untuk Wali Wali Allah dimana saja kalian berada
Sekarang keluarlah, Hunuslah Pedang dan Asahlah Tajam-Tajam
Api Jihad Fisabilillah Akhir Zaman telah kami kobarkan
Panji-Panji Perang Nabimu sudah kami kibarkan
Arasy KeagunganMu sudah bergetar Hebat Ya Allah,
Wahai Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang
hamba memohon kepadaMu keluarkan para Muqarrabin bersama kami
Allahumma a’izzal islam wal muslim wa adzillas syirka wal musyrikin wa dammir a’da aka a’da addin wa iradaka suui ‘alaihim yaa Robbal ‘alamin.
Wahai ALLAH muliakanlah islam dan Kaum Muslimin, hinakan dan rendahkanlah kesyirikan dan pelaku kemusyrikan dan hancurkanlah musuh-mu dan musuh agama-mu dengan keburukan wahai RABB
semesta alam.
Allahumma ‘adzdzibil kafarotalladzina yashudduna ‘ansabilika, wa yukadzdzibuna min rusulika wa yuqotiluna min awliyaika.
Wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. orang-oramg kafir yang telah menghalang-halangi kami dari jalan-Mu, yang telah mendustakan-Mu dan telah membunuh Para Wali-Mu, Para Kekasih-Mu
Allahumma farriq jam’ahum wa syattit syamlahum wa zilzal aqdamahum wa bilkhusus min yahuud wa syarikatihim innaka ‘ala kulli syaiin qodir.
Wahai ALLAH pecah belahlah, hancur leburkanlah kelompok mereka, porak porandakanlah mereka dan goncangkanlah kedudukan mereka, goncangkanlah hati hati mereka terlebih khusus dari orang-orang yahudi dan sekutu-sekutu mereka. sesungguhnya ENGKAU Maha Berkuasa.
Allahumma shuril islam wal ikhwana wal mujahidina fii kulli makan yaa rabbal ‘alamin.
Wahai ALLAH tolonglah Islam dan saudara kami dan Para Mujahid dimana saja mereka berada wahai RABB Semesta Alam.
Aamiin Yaa Robbal ‘Alamin
Wahai Wali-wali Allah Kemarilah, Datanglah dan Berkujunglah dan bergabunglah bersama kami kami Ahlul Baitmu
UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
Al Qur`an adalah manhaj (petunjuk jalan) bagi para Da`i yang menempuh jalan dien ini sampai hari kiamat, Kami akan bawa anda untuk mengikuti jejak langkah penghulu para rasul Muhammad SAW dan pemimpin semua umat manusia.
Hai kaumku ikutilah aku, aku akan menunjukan kepadamu jalan yang benar (QS. Al-Mu'min :38)
Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.
Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)
Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.
301. Pasukan Bendera Hitam
Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam
302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
- ahli segala macam pertempuran
- ahli Membunuh secara cepat
- ahli Bela diri jarak dekat
- Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan
303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
- Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
- Ahli Pembuat BOM / Racun
- Ahli Sandera
- Ahli Sabotase
304. Pasukan Bendera Hitam
Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam
305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
- ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
- Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
- Ahli enkripsi cryptographi
- Ahli Satelit / Nuklir
- Ahli Pembuat infra merah / Radar
- Ahli Membuat Virus Death
- Ahli infiltrasi Sistem Pakar
angsahitam@inbox.com
seleksidim@yandex.com
Disebarluaskan Oleh
PANGLIMA PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
SYUAIB BIN SHALEH AT TAMIMI
Semoga Insya Allah Rafidhah akan hancur bagaikan debu. Aamiin ya Rabbal'alamiin.
ReplyDelete