Wednesday 3 July 2013

Kematian Raja Abdullah



'
بسم الله الرحمن الرحيم
والحمد لله …

اللهم صل على محمد وال محمد وسلم تسليما

Sila lihat Video ini





Di dalam Kitab kaum Muslimin, Sunnah dan Syiah, kita mempunyai riwayat yang memberitahu kita bahawa kematian Abdullah adalah satu tanda besar… Kemunculan Mahdi atau Qaim a.s.
Di dalam kitab ‘250 Tanda-tanda’, di bawah Tanda-tanda’ ke 88, bertajuk ‘Pemerintahan Hijaz’,

يحكم الحجاز رجل اسمه اسم حيوان إذا رأيته حسبت في عينه الحول من بعيد، وإذا اقتربت منه لا ترى في عينه شيئا، يخلفه أخ له اسمه عبدالله، ويل لشيعتنا منه -أعادها ثلاثا- بشروني بموته أبشركم بظهور الحجة


Telah diriwayatkan dari Musnad Ahmad bahawa Nabi saw bersabda: “Seorang lelaki akan memerintah Hijaz (Semenanjung Arab=Saudi Arabia) yang mana, namanya adalah haiwan, jika kamu melihatnya dari jauh, kamu akan menjangka beliau bermata juling. Namun jika kamu mendekati beliau, tiada apa pada matanya. Beliau akan digantikan adiknya Abdullah. Celakalah Syiah kamu darinya!” Dan Baginda saw mengulanginya tiga kali. “Berikan aku berita gembira kematiannya dan aku akan berikan kamu berita gembira kezuhuran Al Qaim.”


Dan dari Imam Al Sadiq as di dalam ‘Al Bihar’ Jilid 52 halaman 210:


“Dan tidak akan datang korupsi/kerosakan dari pemerintahan bani sekian dan sekian sehinggalah dua pedang dari Bani fulan dan fulan bercanggahan dan apabila bercanggahan, maka di situlah bermulanya kerosakan di dalam pemerintahan mereka.




عن أبي بصير ، قال : سمعت أبا عبدا لله يعني الإمام الصادق عليه السلام  قال :من يضمن لي موت عبد الله أضمن له القائم . ثم قال: إذا مات عبد الله لم يجتمع الناس بعده على أحد ، ولم يتناهَ هذا الأمر دون صاحبكم إن شاء الله . ويذهب ملك السنين، ويصير ملك الشهور والأيام . فقلت : يطول ذلك ؟ قال : كلا


Dan dari Abu Basir yang mendengar dari Abu Abdullah a bersabda: “Barang siapa yang menjamin untuk ku kematian Abdullah maka aku akan menjamin untuknya kemunculan Qaim. Kemudian beliau bersabda: “Jika Abdullah meninggal, manusia tidak akan sepakat dengan sesiapa selepasnya. Dan urusan ini tidak akan berakhir tanpa kepulangan sahib (Al Mahdi) kamu, InsyaAllah. Pemerintahan bertahun akan pergi dan pemerintahan bulanan dan harian akan dating. Jadi aku bertanya: Apakah itu akan berlangsung lama?”  Beliau as menjawab , “Tidak akan lama?” : 

Dan di dalam kitab “Orang Yang Mempersiapkan Jalan Untuk Imam Mahdi” terdapat riwayat dari Imam Al Baqir as:

“Seorang bodoh akan mati dari Bani fulan dan fulan,. Sebab kematian beliau adalah kerana hubungan seksual beliau dengan seorang Eunuch (lelaki yang dikasi). Eunuch akan bangkit dan membunuh beliau dan kematiannya akan disembunyikan selama 40 hari. Dan apabila penunggang kuda keluar mencari Eunuch itu, yang pertama dari mereka tidak akan pulang melainkan mendapati pemerintahan mereka sudah hilang.

Ciri-ciri ini di dalam riwayat ini, bukankah sangat menepati cirri-ciri Raja Fahd?


Bekas Raja Saudi, namanya adalah nama haiwan, dan dari jauh matanya seolah-seolah juling… dan tiada masalah dengannya dari dekat. Tidak mudah bagi semua cirri-ciri ini untuk berkumpul di dalam seorang, dan tambahan pula, selepas, adiknya yang bernama Abdullah memerintah. Jadi jika ianya benar, maka tidak tinggal apa pun dari riwayat ini kecuali berita kematian Abdullah.!!!





Apakah Imam Mahdi Sudah Muncul??!!




2 comments:

  1. di manakah berita ttg perkhabaran kemunculan imam mahdi a.s slps kematian raja abdullah??

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...segala puji hanya utk Allah, kerna sesungguhnya Dia telah menunaikan janjiNya.... untuk pengetahuan semua, sesunguhnya perkhabaran akan kemunculan Imam Mahdi a.s selepas kematian raja abdullah telah di beritakan kepada umum... dan kalian boleh merujuk link di bawah :

    https://youtube.com/watch?t=67s&v=Vz14LF9kRbo

    ReplyDelete